abeldeboer.reismee.nl

vliegreis en kennismaking NZ

Het is woensdag 22 oktober en dat betekend dat ik vandaag om 11:15 richting Nelson (Nieuw-Zeeland) vlieg. Na afscheid genomen te hebben van m’n vrienden, familie en vriendin op Schiphol stap ik achter de douane en bereid ik me voor op een lange reis naar Nelson. Mijn eerste vlucht naar Singapore verloopt goed en hoewel ik nooit een fan ben geweest van lange vluchten maken de warme handdoekjes die de stewardessen geregeld rondbrengen, het eten (dat trouwens steeds beter wordt in vliegtuigen) en mijn heerlijke hoofdkussentje de vlucht een stuk aangenamer. Ik kan het vliegveld van Singapore niet af dus ik moet accepteren dat ik de komende 16 uur mezelf moet vermaken voordat mijn volgende vlucht naar Australie gaat. Na 16 uur van wachten, slapen, duimdraaien, luchttreinen tussen verschillende terminals pakken en allerlei vormen van bezigheidstherapie stap ik eindelijk in het vliegtuig naar Brisbane. Aangekomen op het vliegveld van Brisbane zie ik, in tegenstelling tot het weer in Nederland, een blauwe lucht en de zon. Dit geeft hoop voor het weer in Nieuw-Zeeland! Dit keer hoef ik gelukkig niet lang te wachten op m’n volgende vlucht naar Wellington. Wanneer we Wellington vanuit de lucht naderen kan ik het groene landschap, de zee en de bergen vanuit mijn vliegtuigraampje al zien. Het uitzicht beloofd veel goeds! In Wellington zet ik mijn eerste voet op Nieuw-Zeelandse bodem, al ben ik nog steeds niet op mijn eindbestemming. Ik ben het besef van tijd inmiddels verloren maar gelukkig bevind ik mij 5 uur later wel in het juiste vliegtuig naar Nelson. In deze 40 minuten durende vlucht gebeurd er meer dan in alle uren die ik voorgaande dagen heb gevlogen. Door de keiharde wind schommelt het vliegtuig flink heen en weer en wanneer we veilig landen haal ik opgelucht adem en bedank de piloot voor het overleven van deze rollercoaster, wat een held. In Nelson word ik opgehaald door de vader van het gezin waar ik de eerste periode van mijn reis zal verblijven. Bij het huis aangekomen drinken we nog even wat samen met z’n vrouw Ali en duik ik vervolgens lekker in bed. Het is vrijdag avond 11 uur, ik heb het gehaald!

Het is zaterdag, ik sta op en voel dat ik door de lange reis en het tijdsverschil er niet fitter op ben geworden. Dus ik besluit om vandaag rustig aan te doen en een beetje bij te komen. Ik maak kennis met een Haiqel, student uit Singapore, en George, student uit een ander deel van NZ. Beiden verblijven ook hier in dit huis. Ook ontmoet ik de ouders van Ali en wat vrienden die langskomen. De familie hier is heel relaxt en ik ben blij met de plek waar ik beland ben.

Zondag ochtend 8 uur en ik ben al wakker, maar desondanks voel ik me best fit. Zal de jetlag dan over zijn? Wanneer ik de woonkamer binnenloop zitten Eelco en Ali al op me te wachten met een heerlijk ontbijtje van groene asperges, advocado en een eitje. Een goede bodem om vandaag Nelson een beetje te verkennen. Het is 12 uur en buiten nog fris dus ik kleed me warm aan en begin het stadje te verkennen. Nadat ik een deel van het centrum heb gezien besluit ik om het hogerop te zoeken. Het beklimmen van de bergen is een hele opgave en ik merk dat ik de afgelopen dagen alleen maar stil heb gezeten. Wanneer ik boven ben kan je me dan ook opvegen. Maar ik heb ‘the centre of New Zealand’ bereikt en het uitzicht is schitterend. Dit punt wordt gebruikt voor het middelpunt van landkaarten van NZ. Ik heb een geweldig zicht op de stad Nelson en de kust aan de ene kant en de indrukwekkende groene gebergtes aan de andere kant. Op de weg naar beneden, die een stuk soepeler verloopt dan omhoog, kom ik nog langs het veld waar de allereerste rugby wedstrijd werd gespeeld in NZ. Ze zijn hier gek van rugby en zijn ook de beste van de wereld. Nelson is de plek waar dit allemaal is ontstaan. Aangekomen bij het huis is het 6 uur en ga ik toch maar weer even slapen want ik merk dat ik nog steeds niet de energie heb om zulke dagen makkelijk te doorstaan. Na een powernap hebben we gezellig met de familie samen gegeten. Het was vandaag mijn eerste echte ontmoeting met Nelson en die was geslaagd. Waar jullie nu opstaan ga ik lekker slapen, morgen weer een dag!

Reacties

Reacties

karien

Leuk Abel, om van je te lezen. Wat een reis en wat zal je veel indrukken hebben. Ik wens je zeer veel plezier. liefs

Milo

Klinkt super leuk! Ik word hier wel jaloers van!!

Hans

Super begin van je tijd in NZ Abel! Hartstikke leuk om te lezen!
Vooral van het laatste deel van je vliegreis..... :-)

Inge

Heb ik zowaar jouw eerste verhaal gemist! Oh my Nieuw Zeeland!???? Haha! Eerste verhalen lezen vrij goed, ondanks de jetlag dan. Ik ga nu gauw jouw nieuwe verhaal lezen. Tot zo! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!